16. jaanuar 2018

Programmeerimismäng Robotizen

Suve alguses sai laste jaoks tahvelarvutisse laetud programmeerimismäng Robotizen, aga suvekuudel hõivasid nende tähelepanu hoopiski teised tegevused ja Robotizeni mängimiseni nad ei jõudnud. Ka mina unustasin selle mängu olemasolu. Jõulude ajal märkasin, et lapsed on Robotizeni enda jaoks avastanud ja hea meelega lahendavad mängus olevaid ülesandeid.



Robotizen on loogilist ja algoritmilist mõtlemist arendav tasuta mäng lastele vanuses 4 kuni 9 eluaastat. Mäng on üles ehitatud jutustusele, kus Hull Doktor varastab kalliskivi ja mängu peategelane Robot peab lahendama ülesandeid ehk missioone, et kalliskivi üles leida. Missiooni lahendamiseks tuleb koostada visuaalsetest klotsidest (a la Scratch) programm. Kuna klotsid on tekstivabad, siis lugemisoskust ei ole mängu mängimiseks vaja ja seetõttu sobib mäng ka koolieelikutele.

Mängus on mitu maailma ja igas neis missioonid, millest iga järgmine on eelmisest veidi keerulisem. Samm-sammult õpitakse ka uusi oskusi. Robotizen arendab mängijas järgmisi oskusi:

  • algoritmiline mõtlemine, 
  • tegevuste järjestamine, 
  • mustrite tuvastamine, 
  • korduste kasutamine, 
  • tingimuslause koostamine ja kasutamine, 
  • lahenduste testimine, 
  • programmi silumine. 


Lahendatud missiooni eest saab kuni kolm tärni olenevalt sellest, kui efektiivselt probleem on lahendatud ehk kui hea programm on koostatud. Mängija saab peategelast Robotit disainida, valides talle erinevat varustust.

Programmeerimismäng-Robotizen-Kristi-Proge-BlogRobotizen ei ole ehk nii kaasahaarav kui mõni teine algoritmilist mõtlemist arendav mäng, aga vanuserühma silmas pidades on see piisavalt lihtne ja arusaadav ning midagi häirivat või segavat mina mängus ei ole märganud. Kindlasti sobiv mäng, et arendada eelteismelise loogikat ja algoritmilist mõtlemist.

Mäng: Robotizen
Platvormid: Android, iOS
Vanus: 4-9 aastat
Tasemeid: 100+
Muu: tasuta, reklaamivaba



Jälgi KristiProget Facebookis.

Seotud postitused