17. juuli 2017

Run Marco! - programmeerimismäng algajatele

Suvel 2017, alatest juulist kuni augusti lõpuni on minu eesmärk mängida igal nädalal ühte mängu, mis õpetab programmeerimise algtõdesid ja/või arendab algoritmilist mõtlemist ja/või probleemide lahendamise oskust ning kirjutada sellest mängust ülevaade oma blogis. Tänaseks mänguks, mida mängisin eelneval nädalal, on Run Marco!

Programmeerimismäng_Run_Marco!_Kristi_Proge_Blog
Foto: Google Play

Mängu tutvustus

Programmeerimismäng Run Marco! on lihtsa kontseptsiooniga seiklusmäng: on peategelane Marco (või Sofia, kui eelistad tüdrukut), kes tuleb programmeerida liikuma mööda ettemääratud teekonda punktist A punkti B. Teekond meenutab lauamängu. Mängus peab peategelane vahel ületama erinevaid takistusi. Ülesannete lahendamiseks kasutatakse värvilisi plokke (sarnane Scratchiga). Iga lahendatud taseme eest saab teenida kuni kolm tärni. Programmeerimismäng Run Marco! arendab loogilist ja algoritmilist mõtlemist ning tutvustab mängijale programmeerimise põhikontseptsioone nagu kordused, tingimuslaused jms.

Kuigi mäng ei ole üleliia keeruline, on siiski vajalik mängija lugemisoskus, sest plokid on tekstilised. Õnneks on keelevalikus olemas eesti keel. Mängu soovitatakse lastele alates 6. eluaastast, kuid minu hinnangul võiks laps paar aastat vanem olla.

Mäng sobib hästi lapse esimeseks tutvuseks programmeerimisega ja Run Marco't võib mängida ka koolitunnis, sest kõigi tasemete läbimine võtab olenevalt lapsest ainult tunni või paar. Samuti on olemas keskkond õpetajale, kus saab jälgida õpilaste edasijõudmist, kuid selleks peab nii õpetaja kui ka õpilased looma omale kasutaja (niisama mängimiseks pole kasutajat vaja teha). Lisaks annab kasutajaks registreerimine võimaluse lisada juhendmaterjale ning registreeritud kasutajad saavad lausa oma mänge luua.

Minu kogemus

Mängisin mõned tasemed ise läbi. Mäng läheb keerulisemaks järk-järgult, mis on hea, sest siis saab laps ühed käsud selgeks enne, kui lisanduvad uued. Disain on lapsesõbralik ja taustaks on tore muusika. Kasutajaliides mulle endale alguses väga ei meeldinud, sest plokid varjavad programmi koostamise ajal ära suure osa mängust, aga kui sellega ära harjusin, siis häiris see asjaolu vähem.

Platvormid: Android, iPad, iPhone, veeb
Vanus: 8+
Aeg: 45-90 minutit
Kas eesti keel on? Jah
Hind: tasuta
Muu: rakendus on reklaamivaba ja ei nõua juurdepääsu lubasid


Jälgi KristiProget Facebookis.


Teemaga seotud varasemad postitused