Programmeerimisnädala Code Week eesmärk on tutvustada koodimist neile, kes sellega varem kokku puutunud pole ning näidata, et programmeerimine on tore ja kõik saavad sellega hakkama. Tegevuste korraldamisel lähtutakse põhimõttest kogukonnalt kogukonnale ehk initsiatiiv peab tulema kogukonna seest ning kaasama peaks inimesi igast vanusest ja erinevatelt elualadelt. Programmeerimisnädala üritustel osalemine peaks olema vabatahtlik ning tegevus ise kestma umbes 1-2 tundi.
Code Week'i ametlikult leheküljelt codeweek.eu leiab lühikirjeldused üritustest, mida maailma eri paigus programmeerimisnädala raames korraldatakse. Eestlased on aktiivsed korraldajad, näiteks 2016. aastal toimus Eestis 296 programmeerimisnädala Code Week üritust, mida oli ühe elaniku kohta keskmiselt rohkem kui üheski teises riigis.
Ürituste korraldamiseks saab taotleda stipendiumi nii Google'ilt kui ka HITSAlt. Esimese tähtaeg on selleks aastaks möödas, kuid HITSAle saab ideekavandeid esitada kuni 17. septembrini.
8 ürituse ideed programmeerimisnädalaks Code Week
Pakun omalt poolt välja 8 ürituse ideed, mida programmeerimisnädala Code Week raames korraldada. Nende valikul lähtusin tegevustest, millega mul endal on kokkupuude olemas. Mitmete tegevuste kirjeldused on koolikesksed ja seotud õpilastega, nende vanemate ja õpetajatega, kuid see ei tähenda, et sihtgrupiks ja juhendajateks kedagi teist ei või valida.
#1 Kooditund. Kutsuge koolis õpilasi, lapsevanemaid ja õpetajaid osalema kooditunnis (Hour of Code) ja tehke läbi üks kooditund code.org keskkonnas. Kooditundide valik on lai, neist ühest olen lähemalt kirjutanud siin. Juhendajateks kutsuge oma kooli programmeerimiskogemusega õpilased.
#2 Mänguline programmeerimine õpetajatele. Paigalda kooli tahvelarvutitesse üks kaasahaarav programmeerimismäng (minu mängude top 5 on siin). Õpilased käivad tahvelarvutitega programmeerimisnädalal koolimajas ringi ja kutsuvad õpetajaid läbi mängu koodimist õppima. Täpsemalt on seda tegevust kirjeldatud selles Koolielu artiklis.
#3 Scratchis programmeerimise õpituba. Õpitoas kasutage Scratchi keskkonnas olevaid juhendeid, näiteks sünnipäevakaart või nimetähtede animeerimine, mille abil saavad töötoas osalejad esmase programmeerimiskogemuse. Juhendajateks võivad olla Scratchis programmeerimise kogemusega õpilased.
#4 Haridusrobotite programmeerimise võistlus. Kasutades haridusroboteid (Beebot, Ozobot, Edison vms), korraldage varasema programmeerimiskogemuseta õpilastele võistlus. Õpilased töötavad paaris või kuni 4-liikmelistest rühmades ja nende ülesanne on programmeerida haridusrobot teerada läbima. Võidab meeskond, kelle robot kõige kiiremini finišisse jõuab. Enne võistlust tutvustage osalejatele haridusrobotit ja kuidas seda programmeeritakse.
#5 Arvutita programmeerimise vahetund. Esmatutvus programmeerimisega võib toimuda ka arvutita, kasutades selleks mänge, milles mängijad arendavad programmeerivat mõtlemist. Ideid arvutivabaks programmeerimiseks leiab näiteks siit ja siit.
#6 Sonic Pi õpituba algajatele. Korraldage Sonic Pi õpituba algajatele, kus osalejad programmeerivad paaris näiteks mobiilihelina ja paigaldavad selle oma telefoni. Nooremad õpilased võib töötuppa kutsuda koos vanemaga. Sonic Pi eestikeelsed õppematerjalid leiab siit.
#7 Raspberry Pi või Arduino töötuba "Vilkuv LED". Töötoas osalejad töötavad paaris ja ehitavad joonise järgi vooluringi, kuhu on ühendatud LED. Kui vooluring valmis, panevad nad LEDi programmiga vilkuma. Programm võiks olla töötoa läbiviijate poolt eelnevalt valmis kirjutatud.
#8 Raamat "Tere, Ruby!" eelkooliealistele ja algklassidele. Lasteaias ja 1.-2. klassis lugege jutustust raamatust "Tere, Ruby!" ja lahendage töövihiku osas olevaid ülesandeid.
Jälgi KristiProget Facebookis.