10. aprill 2017

TÜ MOOC "Programmeerimise alused"

TÜ_MOOC_kursus_Programmeerimise_alused_Kristi_Proge_Blog
Foto: John Loo

Selle aasta jaanuari keskpaigast kuni märtsi keskpaigani osalesin Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi koostatud ja läbiviidud tasuta ligipääsuga veebikursusel "Programmeerimise alused". Tegemist on "Programmeerimisest maalähedaselt" jätkukursusega, mis õpetab algajatele programmeerimist Pythoni programmeerimiskeeles. Eelmisel nädalal sain e-tunnistuse ja nüüd saan taas kord uhkusega teatada, et sain hakkama ja kursus on läbitud! Alustajaid oli 1300 ringis, lõpetajate kohta andmeid mul pole, kuid kursuse jooksul kuuldud info põhjal arvan, et lõpetajate arv jäi 700 kanti.

Need olid kaheksa pingelist, kuid põnevat nädalat. "Programmerimise alused" oli tõesti kraadi võrra keerulisem kui "Programmeerimisest maalähedaselt", kuid kordas üle 'soojenduskursusel' käsitletud teemad enne uue materjaliga jätkamist. Samas oli vaim valmis isegi keerulisema kursuse jaoks. "Maalähedaselt" kursuse läbimisest oli palju kasu, sest seal omandatud teadmised, kogemused ja n-ö programmeeriv mõtlemine võimaldasid jätkukursuse ülesanded suhteliselt kiirest ära teha, mis oli mulle väga meeltmööda, sest ajaga ei olnud mul priisata. Igatahes kulus mul kokkuvõttes kursuse materjalide läbitöötamiseks ja ülesannete lahendamiseks vähem aega kui sissejuhataval kursusel.

Kursus "Programmeerimise alused" oli hästi korraldatud ja läbiviidud ning sarnanes ülesehituselt "Programmeerimisest maalähedaselt" kurusega. Isegi osa silmaringi materjalidest olid samadel teemadel. Samas andis see mulle piisavalt julgust jätkata uuel õppeaastal juba edasijõudnute kursusega "Programmeerimise alused 2", mis pidi eelnevatest oluliselt keerulisem olema. Aga väljakutsed mulle meeldivad!

Mul on äärmiselt hea meel, et sellised avatud kursused nagu Tartu Ülikooli pakutavad programmeerimise MOOCid olemas on. Kursuste korraldajad on lubanud, et uuel õppeaastal tulevad kõik need kursused taas ning kõik huvilised on oodatud osalema. Kaotada pole ju midagi!

Jälgi KristiProget Facebookis.

Teemaga seotud varasemad postitused
Minu kogemus "Programmeerimisest maalähedaselt" kursuselt