18. september 2017

Raamat "Nupula" õpetas mind mõtlema

Paar päeva tagasi mõtlesin oma kooliajale ning meenusid matemaatikatunnid ja matemaatikaõpetaja. Ma arvan, et ma ei liialda, kui väidan, et minu matemaatikaõpetaja oli/on üks vähestest õpetajatest, kes tegeles nutikamate õpilastega. Nimelt lasi ta taibukamatel põhikooliõpilastel lahendada nuputamise ülesandeid ja andis iga lahenduse eest punkte, mis ta kokku liitis ja tabelisse kandis. Niimoodi tekkis meil, õpilastel, omavahel väike võistlusmoment. Minulgi oli au seda tabelit vahel juhtida. Tänu nuputamise ülesannetele arendasime oma matemaatilisi võimeid ja kasvas huvi matemaatika vastu. Matemaatikaõpetaja, kellest jutt on, on "Nupula" raamatute autor Aavo Lind.

Aavo-Lind-Nupula-raamat-Kristi Proge blog
Raamatu tutvustus
Humoorikalt illustreeritud raamat sisaldab huvitavaid ülesandeid matemaatikast ja füüsikast. Raskusastme järgi on nad jaotatud kolme ossa. Iga osa lõpus on näpunäited ja vastused, mis on abiks raskemate ülesannete lahendamisel.
"Nupula" on mõeldud eelkõige IV-VI klassi õpilastele, kuid pakub nuputamisrõõmu ka vanematele.


"Nupula" (Valgus 1988) ja "Nupula jälgedes" (Valgus 1988) raamatud olid mul kodus olemas ning tegelesin nende ülesannete lahendamisega ka vabal ajal. Need raamatud õpetasid mind loogiliselt mõtlema ja probleeme lahendama - oskused, mis tulevad kasuks nii elus kui ka programmeerimisel.

Vaevalt need raamatud mul olemas oleks olnud, kui mu isa selliste asjade vastu huvi poleks tundnud. Temalt sain ka abi, kui mõni nuputamisülesanne selgitust vajas ja vahel mõne vihje, kuidas lahenduseni jõuda. Samas ei teinud ta kunagi minu eest neid ülesandeid ära, pidin ikka alati ise lahenduse välja mõtlema - lähenemine, mida ma ka oma õpilaste puhul kasutan.

Uustrükke "Nupulast" pole tehtud ja raamatupoodidest seda osta ei saa. Siiski järelturult võib seda täitsa leida. Näiteks Raamatukoi veebipoes on "Nupula jälgedes" hetkel täitsa olemas.

Jälgi KristiProget Facebookis.