9. oktoober 2018

Programmeerimisnädal Code Week eri. Arutlusring robotitest ja robootikast

Programmeerimisnädal Code Week 2018 on ametlikult alanud ja kestab 21. oktoobrini. Selle üritusega seoses kirjutan rubriigis "Programmeerimisnädala Code Week eri" tegevustest, mida võib selle nädala raames laste ja noortega läbi viia. Kõik tegevused sobivad programmeerimise tutvustamiseks ka väljaspool KoodiNädalat.


Robotid_Programmeerimisnädal_Code_Week_Kristi_Proge_Blog
Foto: whatleydude (flickr)


Nagu eelmisedki selle aasta programmeerimisnädala Code Week tegevuste postitused, tutvustan tänagi arvutivaba tegevust. Teemaks on robotid ja robootika ning sobib hästi algklassi õpilastele, kuid miks mitte ka vanemate lastega arutamiseks.

Robotite kasutusvaldkond on meeleltult lai, kuid suurem osa inimesi ei teagi kui olulist rolli mängivad robotid juba tänapäeval meie elus. Selle KoodiNädala tegevuse eesmärk ongi neid teadmisi avardada.

Tegevused

Esiteks aruta lastega, mis see robot üldse on ja uuri neilt, milleks inimesed neid kasutavad.

Seejärel lugege robotite kohta, kuidas nad inimesi aitavad. Kuna robotite kasutusvaldkondi on nii palju, siis on mõistlik anda igale lapsele või laste paarile üks kindel valdkond (nt robotid, mis aitavad põllumehi), mille kohta nad loevad. Hiljem jagatakse oma teadmisi teiste lastega. Heaks abimeheks siin on raamat "Robotid. Superajud ja tugevad abilised". Infot leiab ka internetist, kuid see on peamiselt ingliskeelne ja nooremate laste jaoks keeruline aru saada. Sõltuvalt laste vanusest võib lugemise asemel täiskasvanu robotitest pilte näidata, et siis koos arutada, milleks neid kasutatakse.

Nüüd kui lapsed on avardanud oma teadmisi robotitest, on nende kord välja mõelda üks robot, mis aitab kas teda või inimesi üldiselt. Seda võib teha nii üksi, paaris kui ka 3-liikmelises rühmas. Lapsed joonistavad oma robotist pildi ja tutvustavad seda kaaslastele. Kindlasti suudavad lapsed välja mõelda väga lahedaid roboteid ning seepärast peaks põnevust jätkuma kõigile.

Soovi korral võib robotite teema lõpetada mänguga nutiseadmes, kus õpilased programmeerivad roboti liikumist. Sobivateks mängudeks on näiteks LEGO MINDSTORMS Fix Factory, LightBot ja Robotizen.

Nende tegevuste läbiviimiseks võiks arvestada umbes kolm tundi pluss aeg programeerimismängu mängimiseks.

Jälgi KristiProget Facebookis.

Samal teemal