14. märts 2018

TÜ MOOC "Programmeerimise alused 2"

TÜ-MOOC-Programmeerimise alused 2-Kristi-Proge-Blog
Umbes nii õpin ka mina. Foto: scott feldstein (Flickr)

Jaanuari keskpigast kuni 11. märtsini läbisin Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi korraldatud vaba ligipääsuga masskursuse (MOOC) "Programmeerimise alused 2", kus õpitakse programmeerimist Pythoni programmeerimiskeeles. See on jätkukursus neile, kes on lõpetanud kursuse "Programmeerimise alused".

Kursuse algus, eriti 2. nädal, ehmatas ikka päris ära. Ülesandeid oli palju ja keerulised ning nõudsid õppematerjali väga põhjalikku läbitöötamist ehk sellest süvitsi arusaamist. Ma ei julge isegi tunnistada, kui palju aega mul 2. nädala läbimise peale kulus. Samas ei tekkinud mul kordagi mõtet alla anda ja kursus pooleli jätta. Eelmised kursused ("Programmeerimise alused" ja "Programmeerimisest maalähedaselt") olid süstinud minusse piisavalt eneseusku ja arusaamist, et ükski probleem ei ole mission impossible ning lahendus is out there. Kursuse korraldajad andsid lootust, et peale teist nädalat läheb lihtsamaks. Õnneks läkski. 3.-5. nädal tundusid peale 2. nädala katsumusi harjumatult lihtsad. 6. nädal oli rekursioon ja see esitas jälle suurema väljakutse. See oli esimene kord, kui mul tekkis kahtlus, kas suudan selle kursuse lõpetada. Kursuse lõputööks tuli ise valida teema ja projekti raames natuke mahukam programm koostada, mis etteantud nõuetele vastaks. Projekt võttis küll palju aega, aga kuna teema oli minu enda valitud, siis see motiveeris.

"Programmeerimise alused 2" eristus eelmistest sama sarja MOOCidest selle poolest, et abiliini enam polnud, st küsimustega kursuse läbiviijate poole pöörduda ei saanud. Abi sai küsida foorumis kursusekaaslaste käest ja tegelikult toimis see üllatavalt hästi. Nii mõnegi mure sain foorumi arutelude abil lahendatud. Samuti oli jätkuvalt paljude ülesannete juures murelahendaja ja mitme ülesande juurde lisati kursuse käigus ka abistav video, mis minugi 6. nädalal ummikseisust välja aitas. Uue formaadina proovisid kursuse korraldajad laivprogrammeerimist, kus tunni aja jooksul sai reaalajas küsimusi esitada, millele üks kursuse õppejõududest videopildi vahendusel vastatas. Kokku toimus neli laivprorgammeerimise seanssi.

Nagu öeldud, siis see kursus oli eelmisest ehk "Programmeerimise alused" kursusest omajagu keerulisem. Kursuse korraldajate sõnul on nende eesmärk, et selle läbinud inimesed saavutavad sama taseme kui IT erialade 1. kursuse tudengid 1. semestri lõpuks. Olen uhke, et suutsin kursuse "Programmeerimise alused 2" edukalt läbida, sest pingutust nõudis see omajagu, eriti seetõttu, et kursus sattus tegevusterohkele ajale ja aja leidmine õppimise jaoks ei olnud lihtne. Kuid minu huvi programmeerimise vastu on alles ja see on ehk isegi suurem kui kunagi varem.

Jälgi KristiProget Facebookis.

Seotud postitused
TÜ MOOC "Programmeerimisest maalähedaselt"
TÜ MOOC "Programmeerimise alused"