31. juuli 2017

Programmeerimismäng Coddy

Suvel 2017, alatest juulist kuni augusti lõpuni on minu eesmärk mängida igal nädalal ühte mängu, mis õpetab programmeerimise algtõdesid ja/või arendab algoritmilist mõtlemist ja/või probleemide lahendamise oskust ning kirjutada sellest mängust ülevaade oma blogis. Nutiseadmetele mõeldud mänge mängin Androidil.

Pean tunnistama, et ei ole oma väljakutsega väga hästi hakkama saanud. Osaliselt seetõttu, et suuremaks väljakutseks on kujunenud Eestimaa suvi. Kordaläinud suve juurde kuulub soe ilm ja ujumine järves või meres. Seega käisin suve otsimas (mille ka leidsin) ja mängimine jäi tagaplaanile. Kuid olen nüüd mängude lainel tagasi ja täna kirjutan Coddy'st.

Programmeerimismäng_Coddy_Kristi_Proge_Blog
Foto: Google Play

Mängu tutvustus

Coddy: World on Algorithm on loogikat ja algoritmilist mõtlemist arendav programmeerimismäng, mida saab mängida Androidi nutiseadmes.

Juba ekraanitõmmiseid vaadates on selge, et Coddy looja on eeskujuks võtnud populaarse programmeerimismängu Lightbot - idee ja disain on väga sarnased. Silmapaistvaim erinevus on see, et Coddy on kolmemõõtmeline, mis on hea, sest siis saab 'mängulauda' vaadata erinevatest külgedest, mis teeb ülesannete lahendamise lihtsamaks. Mängu idee on omane paljudele hariduslikele programmeerimismängudele: mängija peab programmeerima peategelase, milleks on robot, liikumise algusest lõpp-punkti ning oma teekonnal peab robot lahendama erinevaid ülesandeid. Programmi koostamiseks on mängija kasutuses tekstivabad visuaalsed klotsid. Uusi kontseptsioone ehk klotse lisandub mängu üsna kiiresti. Kuna ma ise olen progammeerimise ja selle loogikaga juba tuttav ja samuti olen mänginud sarnaseid mänge, siis mina suutsin uute kontseptsioonidega kiiresti harjuda. Samas ei ole ma kindel, et vähema kogemusega inimeste jaoks see sama lihtne on. 

Mäng on ambitsioonikas, sest sisaldab selliseid programmeerimise kontseptsioone nagu nt rekursiooni, for-tsüklit, if-lauseid ning seetõttu ei sobi mängimiseks liiga noortele lastele. Samuti juhendatakse mängijat (ebaperfektses) inglise keeles. Tasemete raskusaste on kõikuv. Lohutuseks on võimalus kord päevas üks tase vahele jätta, kui see mängija jaoks liiga keeruliseks osutub.

Tasuta mängul on 48 taset. Käies natuke raha välja, saab ennast proovile panna koguni 120 tasemel.

Minu kogemus

Olen selle mängu osas tunduvalt kriitilisem kui ühegi varem blogipostitusse jõudnud programmeerimismängu suhtes. Alustuseks pean tunnistama, et ma ei mänginud kõiki 48 tasuta taset läbi. Osaliselt seetõttu, et mäng ei tekitanud samasugust hasarti kui mõni varasem mäng ja seda osaliselt ehk seetõttu, et uudsus on kadunud, kuid peamiselt kahel teisel põhjusel. Esiteks, mängu pedagoogiline pool on puudulik. Mina usun samm-sammult uute oskuste õppimisse ja enne järgmise oskuse õppimist ehk siis mängus järgmise klotsi lisandumist, peaks eelmine olema piisavalt selge. Nagu juba eespool mainitud, lisandub uusi kontseptsioone üsna kiiresti. Samuti leian, et kontseptsioone ei lisandu nende raskustasemete järgi, vaid üsna suvalises järjekorras. Kogesin sedagi, et uut kontseptsiooni kasutatakse mõnel tasemel ja järgmistel enam vaja ei lähe. Oskuse kinnistumiseks sellest ei piisa.Teiseks, minu hinnangul ei ole alamprogrammide idee Coddy's õiget kasutust leidnud. Alamprogrammi mõte on korduste vältimine, kuid see mängus ei ilmnenud ning ausalt öeldes tekitas see mängides minus omajagu segadust ja pahameelt. Meelehärmi võib samuti põhjustada mitte kõige arusaadavamad juhendid ja tasemete vahele näidatav reklaam.
Coddy logo
Foto: Google Play

Kokkuvõtteks ei julge ma Coddy't koolitundi soovitada, aga vabal ajal mängimiseks võib proovida ning vaadata, kas kogemus sarnaneb pigem minu omale või on palju positiivsem.

Platvormid: Android
Vanus: 10+ 
Aeg: 2h+
Tasemeid: 48 tasuta versioonis, 120 tasulises versioonis
Keel: inglise
Muu: sisaldab reklaame


Jälgi KristiProget Facebookis.

Teemaga seotud varasemad postitused