11. september 2017

5 lemmikut programmeerimismängu

Olen paar viimast suve veetnud vabadel hetkedel mänguliselt programmeerides. Parematest mängudest olen kirjutanud lähemalt blogis. Kuna suvi on selleks korraks läbi, siis otsustasin välja valida 5 programmeerimismängu, mis on minu kõige-kõige lemmikud. Toon lühidalt välja ka põhjused, miks just need esiviisikusse jõudsid.

top 5 programmeerimängu - Kristi Proge Blog
  1. Bit by Bit on üks lahedamaid programmeerimismänge, mida olen mänginud ja lausa sõltuvust tekitav. Mulle väga meeldib selle mängu idee ja see, et keerulisematel tasemetel peab tegelaste liikumised kaalutletult planeerima ja lahendused mõttes läbi mängima nii, et ükski nüanss märkamata ei jää. Õpetab mõtlema.
  2. Lightbot oli minu kõige esimene programmeerimismäng ning see oli väga positiivne ja kaasahaarav kogemus. Mäng on hästi läbi mõeldud, tõesti tutvustab programmeerimise põhikonstruktsioone ja arendab algoritmilist mõtlemist.
  3. Cargo-bot. Meenutades oma kogemust, siis tegi see programmeerimismäng mind kurjaks, sest ma ei suutnud tabada ära programmide koostamise loogikat. Vaatamata sellele kuulub Cargo-bot minu viie lemmiku programmeerimismängu hulka, sest mängu idee on väga hea - mängija peab mõtlema nii seda, mis järjekorras kaste ümber paigutada, et saada nõutud tulemus, kui ka seda, kuidas kraana seda lahendust sooritama programmeerida. Tasemete läbimiseks peab tõesti oma aju tööle panema! Suureks plussiks on see, et saab valida nelja erineva raskusastme vahel, seega peaks igaüks endale jõukohased ülesanded leidma ega saa kurta, et mäng on liiga kerge.
  4. Kodable. Eelmistega võrreldes on programmeerimismäng Kodable palju lihtsam, kuid just selles ta võlu seisnebki. Mäng on lihtne, aga samas vahva ja õpetab programmeerimise algtõdesid. Sobib eelkooliealistele ja algklassi õpilastele, kuid samas võib korraldada suuremate lastega (või lausa täiskasvanutega!) võistluse, et kes etteantud aja jooksul kõige rohkem tasemeid suudab läbi teha. Omast kogemusest võin öelda, et võistlusmoment tekitab hasarti vanusest sõltumata.
  5. codeAcademy & the Foos on pigem mängude maailm kui üks mäng. Seal on mänge, mis on jõukohased koolieelikutele ja on mänge, mis on suunatud kuni 9-aastastele koolilastele. Lai sihtrühm on üks põhjus, miks codeAcademy & the Foos programmeerimismängude top 5 hulka jõudis. Teine põhjus on, et mängu tegijad on asjad pedagoogiliselt hästi läbi mõelnud. 
Jälgi KristiProget Facebookis.