5. juuli 2017

Programmeerimismäng SpriteBox ühendab lõbu ja loogika

Suvel 2017, alatest juulist kuni augusti lõpuni on minu eesmärk mängida igal nädalal ühte mängu, mis õpetab programmeerimise algtõdesid ja/või arendab algoritmilist mõtlemist ja/või probleemide lahendamise oskust ning kirjutada sellest mängust ülevaade oma blogis. Esimeseks mänguks on loogika- ja programmeerimismäng SpriteBox.


Programmeerimismäng_SpriteBox_Kristi_Proge_Blog
Foto: Google Play

Mängu tutvustus

SpriteBox, mida saab mängida nii nutiseadmes kui ka veebis, on inspireeritud sellistest tuntud ja pika ajalooga mängudest nagu Super Mario Bros ja Minecraft. Noor mängija peab lahendama loogikaülesandeid, kus ta programmeerib peategelase Sprite'i ehitama plokkidest sildu, koostama mustreid jms. Mängus on neli maailma, igas maailmas mitu ülesannet, mis järk-järgult raskemaks muutuvad. Lühikesed juhendid ja motiveerivad laused on inglise keeles, kuid juhendatakse ka demonstreerimise teel. Programmi koostamiseks kasutatakse visuaalseid käsuplokke, mida on mängus ainult neli: liikumine (vasakule, paremale, üles, alla), ehitusploki paigaldamine, ehitusploki kopeerimine ja kordused. Programmeerimismängus SpriteBox õpitakse programmeerimise algtõdesid nagu lihtsate algoritmide koostamine, sündmuste järjestamine, parameetrid, kordused ja programmi silumine ehk vigade parandamine. SpriteBox'i autoriteks on samad inimesed, kes lõid populaarse loogika- ja programmeerimismängu Lightbot.

Eelkooliealised lapsed vajavad ülesannete lahendamisel täiskasvanu juhendamist, kuid aasta-paar koolis käinud lapsed saavad mängimisega juba iseseisvalt hakkama. Mängu kodulehel on olemas ka ingliskeelne juhend õpetajale-juhendajale. Kuna SpriteBox on mõeldud programmeerimise vastu huvi äratamiseks, siis ei kulu maailmade läbimiseks palju aega. Kiiremad saavad hakkama vähem kui tunniga. Seetõttu sobib mäng hästi ka koolitundi.

Minu kogemus

Mängisin programmeerimismängu SpriteBoxi algusest lõpuni läbi. Alustasin üksi ja siis tundus mäng üleliia lihtne, mida see alguses ongi, kuid kui olin jõudnud teise maailma, näitasid mängu vastu huvi üles kaks koolieelikut. Kui nad minu juhendamisel mängima asusid, siis hakkas SpriteBox mullegi meeldima. Lausa väga. Kolmandast maailmast alates, milleks on kõrb, pidin ka ise rohkem kaasa mõtlema, et suunata lapsi õiget lahendust leidma. Mäng arendab lisaks algoritmilisele mõtlemisele mängija kannatlikkust ja püsivust. Igatahes lõppu jõudes ja digidiplomi saades olid nii lapsed kui ka mina õnnelikud. Julgen seda mängu loogika arendamiseks ja programmeerimise algtõdedega tutvumiseks soovitada küll.

SpriteBox_Kristi_Proge_Blog
Foto: Google Play

Kodulehtspritebox.com/hour.html
Platvormid: iOS, Android, veeb (nõuab Flash'i)
Vanus: 8+
Tasemed: 4 maailma, 20 ülesannet, 150 tähte kogumiseks
Aeg: 45-90 minutit
Keel: inglise
Hind: tasuta
Muu: reklaamivaba


Jälgi KristiProget Facebookis.

Teemaga seotud varasemad postitused
Programmeerimismängud nutiseadmetele