Max Wainewright'i programmeerimisõpik "Noor progeja" õpetab samm-sammult programmeerimist lastele alates 9. eluaastast. Raamatus on toredad illustratsioonid koos robotitest abilistega ning selged õpetused koos ülesannetega, mille lahendusi saab kontrollida iga peatüki lõpus. Samuti selgitatakse arvutite ja programmeerimisega seotud mõisteid nt programm, tsükkel, algoritm, sisend, brauser jt.
Õpetamisel on rohkem rõhku pandud Logole ja Scratchile. Nende programmide õpetused on detailsed ja selgitused põhjalikud. Logo ja Scratchi abil õpib lugeja joonistama kujundeid, loob kunsti ja teeb valmis oma esimesed mängud. Raamatulugeja saab ka Pythoniga programmeerimise kogemuse ning õpib looma lihtsat kodulehte HTML-is, millele on JavaScripti abil lisatud toredaid nuppe, mis muudavad näiteks kodulehe värvi.
Wainewright'i raamat keskendub programmeerimise algtõdede õpetamisele ja sobib hästi esimeseks programmeerimisõpikuks.
Mina võtan sellest raamatust kaasa
- minu esimene kokkupuude Logoga;
- täringuga algoritmimäng;
- ideed kujundite joonistamiseks;
- nõuanded puukide leidmiseks ja silumiseks;
- heli programmeerimine Scratchis;
- abstraktne kunst Scratchis;
- Pythonis mooduli random selgitamine ja õpetamine võileiva valmistamise abil;
- ideid kontrollimaks, kas õpilased oskavad koodi lugeda ehk oskavad koodi nähes öelda, mida see teeb;
- lahedad roboti-spraidid Scratchis kasutamiseks, mille saab alla laadida kirjastuse Quatro Knows kodulehelt.
Max Wainewright "Noor progeja" (2016), 136 lk
Õpetatavad keeled: Logo, Scratch, Python, HTML, JavaScript
Kirjastus Varrak