Kujuta ette, et sõidad autoga mööda linnatänavaid ning iga puu, maja, tänavavalgustuspost, lillepott, millest möödud, väljastab heli ja kõik see kokku loob muusikapala. Just sellise linna saabki luua mängus Isle of Tune ehk Helide saar.
Töövahendeid on selles mängus vähe, kuid nendega saab luua mitmekesiseid muusikapalasid ja isegi jäljendada tuntud lugusid. Linna ehitamine algab teedest, mida mööda sõidavad autod. Autod on helide käivitavaks jõuks. Kokku saab teedele sõitma panna kuni kolm autot. Muusikapala loomisks tuleb teede äärde paigutada majad, puud, tänavalgustus ja lilled. Objektile klikkides saab valida, millist heli, kui tugevalt ja millal esitatakse. Kui objektid aka helid on paigas, vajuta GO ja linn täitub muusikaga.
Valmis muusikapala võib jagada Isle of Tune kogukonnaga, Facebookis, Twitteris ja saata emailile. Samuti saab avada teiste kasutajate musikaalseid linnu ja mööda n-ö võõraid tänavaid sõita. Nii saab leida uusi ideid ja mõtteid, mida oma linnas kasutada.
Minu arvates on Isle of Tune'i puhul tegemist väga vahva veebimänguga, mis sobib suurepäraselt muusikatundi ja ka väljaspool kooli mänguliseks muusika loomiseks. Keskkonda on väga lihtne kasutada ja arusaadav juba algklassi õpilastele. Lihtsama muusikapala loomine võtab 30-60 minutit, kuid keerulisema musikaalse linna ehitamine nõuab suurema hulga aja investeerimist.
Isle of Tune'is muusikat luues saab arendada algoritmilist mõtlemist ning põhjus-tagajärg seoste mõistmist, mis tulevad kasuks ka programmeerimisel. Seda enam, et just hiljuti oli mul huvitav vestlus teemal muusika loomine ja progammeerimine ning selgus, et neil kahel on päris palju ühist. Olen isegi märganud, et muusikat õppivad lapsed saavad (mängulise) programmeerimisega hästi hakkama ning loovülesannetes julgevad nad luua keerulisemaid programme kui mitmed teised.
Mis? Isle of Tune
Plavormid: veeb (Flash), Apple'i nutiseadmed
Vanus: 5+
Jälgi KristiProget Facebookis.