13. august 2017

Mäng Limbo - arenda probleemilahendamise oskust

Suvel 2017, alatest juulist kuni augusti lõpuni on minu eesmärk mängida igal nädalal ühte mängu, mis õpetab programmeerimise algtõdesid ja/või arendab algoritmilist mõtlemist ja/või probleemide lahendamise oskust ning kirjutada sellest mängust ülevaade oma blogis. Nutiseadmetele mõeldud mänge mängin Androidil. Selle nädala mänguks on Limbo.


Mängu tutvustus

Limbo, mis tuli välja juba 2010. aasta juulis, oli algselt videomäng Xbox'ile. Mäng meeldis nii mängijatele kui sai kiita ka kriitikutelt, seega sai Limbo Xbox'i omanike seas kiiresti populaarseks. Mängu edu tähendas, et lisandus järjest seadmeid, millega Limbot mängida. Mäng on saadavad ka nutiseadmetele.

Mängu peategelaseks on nimetu poiss, kes liigub kõhedavõitu mustvalges maailmas otsides oma kadunud õde. Õeni jõudmiseks peab ta lahendama erinevaid ülesandeid, mis ei ole sugugi kergete killast ning ebaõnnesumine lõppeb julmal viisil surmasaamisega. Mängu atmosfäär on üks põhjus, miks see teiste seast silma paistab.

Limbo puhul ei ole tegemist koodimismänguga, kuid arendab probleemilahendamisoskust, mis on vajalik oskus programmeerimisel. Õudusfilmilik stsenaarium tähendab, et mäng sobib teismelistele ja täiskasvanutele, kuid mitte lastele. Limbo ei ole saadaval eestikeelsena, kuid keeleoskus on vajalik vaid menüüdes orienteerumiseks ja selleks piisab vähesest keeleoskusest. Mängus endas on vaid õudutekitavad hääled.

Mäng_Limbo_Kristi_Proge_Blog
Mäng Limbo. Foto: Google Play

Minu kogemus

Olen Limbot mänginud Playstation'is ja mängisin telefonis läbi mängu demoversiooni. Seda ei maini ma esmakordselt, et on vähe mänge, mille puhul jätkub mul motivatsiooni see lõpuni mängida ja need vähesed on enamasti mängud, milles tuleb edasijõudmiseks ülesandeid või mõistatusi lahendada. Limbo on seega just minu maitsele mäng. Boonuseks on mängu atmosfäär, mis mulle samuti väga meeldib. Ülesanded on piisavalt keerulised ja seetõttu kulub mängu läbimängimiseks mitu tundi.

Platvormid: Android, iOS jt
Vanus: 16+
Aeg: 4-7 tundi
Hind: demoversioon tasuta; täisversioon 5,26€ (Android), $3,99 (iPad, iPhone)


Jälgi KristiProget Facebookis.