30. mai 2017

IT ettevõte: Trinidad Wiseman

Ettevõtte Trinidad Wiseman logo

Aprillis toimunud koolituse raames, millest kirjutasin siin, avanes mul võimalus külastada IT ettevõtet Trinidad Wiseman. Mitte veel väga ammu oli tegemist kahe erineva ettevõttega - Trinidad Consulting and Wiseman Interactive - kuid eelmise aasta sügisel panid varasemalt tihedat koostööd teinud firmad leivad ühte kappi.

Trinidad Wiseman'is on 60 töötajat, mis teeb sellest Baltimaade suurima ja Euroopa ühe suurema kasutajakogemuse ja ärianalüüsiga tegeleva ettevõtte. Samuti on nad esimene ja vanim kasutajakogemuse valdkonnas tegutsev ettevõte Eestis. Nende kliendid on nii erasektorist kui ka avalikust sektorist, nii Eestist kui ka väljaspoolt. Tänaseks on nad teinud enam kui 500 mahukat projekti. Näiteks on nad loonud Tallinki piletide broneerimise äpi ja ilmateenistuse äpi. Ettevõttel on kontorid kahes Eesti linnas: Tallinnas ja Rakveres. Meie kohtusime Trinidad Consultingu kaasasutajaga nende pealinna kontoris.

Rääkides ettevõtte tegevusest, siis minule jäi kohtumiselt meelde kaks lühendit: UX ehk user experience ehk kasutajakogemuse disain ja UI ehk user interface ehk kasutajaliides. Teisisõnu teevad nemad tööd selle nimel, et veebilehe külastaja või süsteemi kasutaja leiab vajaliku kiiresti üles ja et disain oleks ilus. Ja see pole sugugi väheoluline, sest kui sinu veebilehe külastaja sealt vajalikku kiiresti üles ei leia või leht näeb lihtsalt kole välja, siis suundub ta konkurendi juurde, kelle juures saab ta positiivse kogemuse ning sina kaotad kliendi ja jääd ilma tema rahast. Trinidad Wisemani töötajad tegelevad seega analüüsi, kasutatavuse testimise, kasutajakogemuse ja graafilise disainiga ning veebi- ja tarkvaraarendusega. Lähemalt saab nende pakutavatest teenustest lugeda Trinidad Consulting'u veebilehelt.

Mina võtsin sellelt kohtumiselt kaasa järgmised tähelepanekud ja infokillud:
  • kuigi tegemist on IT ettevõttega, siis tegelikult toimub palju tööd paberi ja pliiatsiga;
  • olulisel kohal on arutelud nt tiimikoosolekud;
  • oluline on abivalmidus teiste aitamisel-nõustamisel; 
  • oluline on ka oskus abi küsida;
  • oluline on oskus iseseisvalt mõelda ja probleeme lahendada;
  • inglise keele oskus on kohustlik, sest erialane kirjandus on inglisekeelne;
  • mitte kõik nende töötajad ei ole IT haridusega.

Trinidad Wiseman'i koduleht on www.twn.ee.