Foto: Lead Beyond |
- ülevaade tööturu hetkeolukorrast ja tulevikutrendidest pearõhuga IKT valdkonnal;
- ülevaade IKT ametitest ja töö sisust ning õppimisvõimalustest;
- nõudmised töötajatele ja karjäärivõimalused;
- IKT ettevõtete külastamine.
Ma ei peatu väga pikalt koolituse sisul, kuid toon välja mõned endale olulised mõtted ja punktid:
- suurandmete (big data) valdkonda ootab ees suur areng, sest selle võimalused on hetkel kasutamata;
- pole ametit, kus ei lähe vaja IKT pädevusi;
- Rajaleidja portaalis on 22 erinevat IKT valdkonna ameti tutvustust;
- valdavalt nõutakse IKT ametites vähemalt magistrikraadi;
- suurema edu ja paremad väljavaated tagab see, kui kombineerid oma õpingutes IT mõne teise valdkonnaga (nt IT ja põllumajandus, IT ja logistika);
- IT ei võta inimestelt tööd: iga kaotatud töökoha kohta tuleb 2,4 uut töökohta;
- IKT valdkonna 3 olulisemat oskust on loovus, analüüsioskus ja suhtlemisoskus;
- IKT erialad ei sobi kõigile.
Koolitajad olid oma ala asjatundjad ning neid oli huvitav kuulata. Tore oli see, et nad julgustasid kaasa rääkima ja mõtlema ning olid valmis kõigile meie küsimustele vastama. Omamoodi väärtuslik kogemus oli ettevõtete külastamine. Ettevõtetest kirjutan pikemalt eraldi postitustes.
Usun, et sellisest koolitusest on kasu igale õpetajale mitte ainult IKT aineõpetajale või karjäärispetsialistile, sest koolitus andis reaalse kokkupuute ettevõtetega ja hea ülevaate nende ootustest oma töötajatele. See omakorda peaks koolitusel osalenud õpetajat panema mõtlema, kas tema oma töös (õppeaines) arendab õpilastes neid oskusi, mis on vajalikud selleks, et olla tulevikus edukas. Edukuse all ei pea ma silmas suurt sissetulekut, vaid toimetulemist kiiresti muutuvas ühiskonnas (sh tööturul). Ja kui vastus on 'ei', siis peaks ta mõtlema, mida ta saab teha ja peab tegema teistmoodi, et vastus küsimusele oleks 'jah'.